Komunikacja Miejska
Rozbudowany i znakomicie funkcjonujący system połączeń transportu publicznego w Monachium, metro U-Bahn czy podmiejska kolejka S-Bahn sprawnie łączy go z podmiejskimi dzielnicami.
Metro – U-Bahn:
Metro-jest podstawą funkcjonowania nowoczesnego miasta.Siec monachijskiego metra (U-Bahn) jest bardzo rozbudowana, jedna z najnowocześniejszych w Europie. Dociera ono praktycznie prawie do każdego zakątka. Pierwsze linie powstały krótko przed Olimpiadą w 1972 roku i do dzisiaj nie jest zakończona realizacja wszystkich planowanych etapów.
Kolejka podmiejska – S-Bahn:
Nadaje się doskonale na liczne podmiejskie wycieczki np. nad jezioro Starnberger See, dojazd trwa ca. 25 Minut.
Dojazd z odległego przedmieścia jest najczęściej szybszy jak autem z jednej do drugiej dzielnicy miasta w okresie szczytu.
Autobus -Bus:
Są dwa rodzaje linii Metro Bus - główne odcinki i Stadt Bus dla połączeń miedzy stacjami metra i kolejki .
Kursuje przeważnie na przyspieszonych odcinkach ( o dużym ruchu samochodowym). Nadaje się również doskonale do zwiedzania miasta ze względu na trasy np. linie 18 i 19 -Stare Miasto czy linia 25 do dzielnicy Grünwald – gdzie znajduje się słynne Bawaria Studio.
Kursuje przeważnie na przyspieszonych odcinkach ( o dużym ruchu samochodowym). Nadaje się również doskonale do zwiedzania miasta ze względu na trasy np. linie 18 i 19 -Stare Miasto czy linia 25 do Grünwaldu -Bawaria Studio.
Pasażer ma prawo przesiadać się na dowolny środek lokomocji (tramwaj, autobus, metro, S-Bahn) w przeciągu określonego czasu (od jednej do czterech godzin, zależnego od rodzaju wykupionego biletu, jadąc w jednym kierunku ) od momentu skasowania biletu.
Warto pamiętać ze wszystkie środki lokomocji są bardzo punktualne, tak więc dojazd na drugi koniec miasta można sobie zaplanować z dokładnością paru minut.
Bilety na komunikacje miejską można zakupić w automatach: na przystankach w pojazdach lub w kioskach " Ruchu" .
Przy dłuższym pobycie ( od tygodnia) najbardziej opłaca się "Isar Card".
Kupując tygodniówkę z wyborem nas interesujących stref , możemy się poruszać w ich obrębie tak często i w każdym kierunku jak tylko chcemy.
Jazda na gapę nie opłaca się, kara wynosi teraz 60-Euro i jest dużo nieprzyjemności.
Tramwaj – Tram:
Kursuje przeważnie na przyspieszonych odcinkach ( o dużym ruchu samochodowym). Nadaje się również doskonale do zwiedzania miasta ze względu na trasy np. linie 18 i 19 -Stare Miasto czy linia 25 do dzielnicy Grünwald – gdzie znajduje się słynne Bawaria Studio.Kursuje przeważnie na przyspieszonych odcinkach ( o dużym ruchu samochodowym). Nadaje się również doskonale do zwiedzania miasta ze względu na trasy np. linie 18 i 19 -Stare Miasto czy linia 25 do Grünwaldu -Bawaria Studio.
Wszystkie te środki transportu połączone są jednolitą taryfą.
Pasażer ma prawo przesiadać się na dowolny środek lokomocji (tramwaj, autobus, metro, S-Bahn) w przeciągu określonego czasu (od jednej do czterech godzin, zależnego od rodzaju wykupionego biletu, jadąc w jednym kierunku ) od momentu skasowania biletu.
Na przystankach znajduje się bardzo dokładny rozkład jazdy z uwzględnieniem godziny przyjazdu.
Warto pamiętać ze wszystkie środki lokomocji są bardzo punktualne, tak więc dojazd na drugi koniec miasta można sobie zaplanować z dokładnością paru minut.
Bilety na komunikacje miejską można zakupić w automatach: na przystankach w pojazdach lub w kioskach " Ruchu" .
Przy dłuższym pobycie ( od tygodnia) najbardziej opłaca się "Isar Card".
Kupując tygodniówkę z wyborem nas interesujących stref , możemy się poruszać w ich obrębie tak często i w każdym kierunku jak tylko chcemy.
Jazda na gapę nie opłaca się, kara wynosi teraz 60-Euro i jest dużo nieprzyjemności.
Stacje metra w Monachium są same w sobie warte odwiedzenia. Zostały fantastycznie zaprojektowane.
OdpowiedzUsuńNieco moich zdjęć z monachijskiego metra https://fotografwdrodze.pl/metro-w-monachium/